Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Kvinnorna

Publicerad 2006-07-05 10:50:22 i Allmänt,

 

Idag har jag varit på Björkhaga  för första gången och då två gånger. Vi började morgonen där S-kvinnors förbundssekreterare och jag. Vi  talade om framtiden men också om nutiden och vår kampanj mot prostitution och den tröja vi S-kvinnor tagit fram som blivit en succé.

 

Att få möjlighet att prata om framtiden och om hur vi organiserar oss tillsammans med ett gäng kvinnor skapar alltid nya idéer vilket ger så mycket. Så tack alla ev. klubbister som läser detta för att ni alltid bidrar i debatten och med era idéer.

 

I efter middag har maken och jag tagit det lugn, mest solat och vilat, men även promenerat utmed stranden och undertecknad retade upp sig lite på ett gäng ungdomar.

De packade ihop sina grejer och gick. Kvar på stranden låg deras tidning och min fundering är

-Vem skulle plocka upp den efter dom. Sånt stör mig som är uppvuxen under 60- och 70- talet då kampanjen håll ”Sverige rent” höll fick man lära sig att inte kasta skräp i naturen.

 

I kväll har vi varit på grillafton på Björkhaga trevlig och framför allt så sjung vi vilket undertecknad gillar. Så dagen har varit bra.

Därtill så hörde jag på nyheterna att

prostitution i Tyskland under fotbolls VM inte ökat som man befarat. Det har varit färre kunder vilket visar att det hjälper att protestera. När fler män blir medvetna går det på rätt håll men det är lång väg kvar, Så det är bäst vi fortsätter hålla bollen om människohandel i rullning. Carina

 

(I går kväll (tisdag) krånglade min uppkoppling på datorn så jag kunde i publicera detta på bloggen.)

 

Nu idag onsdag ska vi åka in och deltaga i Manifestationen för kollektivavtalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela