Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Volvo V70

Publicerad 2006-01-20 16:03:14 i Allmänt,

Nu vet jag varför jag kör en Volvo V70 fast den är dyr och tar såhär på vintern med vinterdäck i snitt 0.82 liter per mil. Det är för att känna sig någorlunda trygg när jag kör. Jag tror att man blir en bättre bilförare när man känner trygghet. Det retar mig lite när man pratar om bilar som tar mycket bensin
(jag tycker det är viktigt att det utvecklas motorer som tar mindre eller ingen besin alls)

att man inte samtidigt lyfter in säkerhetsaspekten med bilen vid krock men också ur trafiksynpunkt.
Vi har ju en nollvision vad gäller trafiken.
Ikväll ska vi (i detta busväder) på Hyttsill,det blir varm och gott.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela