Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

God fortsättning

Publicerad 2006-01-04 20:01:14 i Allmänt,

God fortsättning på det nya året. Hoppas ni alla haft  bra och avkopplande helger tillsammans med familj och vänner. Det har jag själv haft och fått utrymme till att såväl sortera tankarna som skotta snö och bara vara. Jag tror att vi alla har behov av att ibland bara vara stanna upp och fundera lite och kanske rent av ha lite tråkigt. Förra veckan hade LO:s ordförande en artikel på DN debatt om vårt utbildningssystem i Sverige
det var bra tankar hon redogjorde för där och jag delar dem helt och hållet. Framförallt tror jag att vi måste utbilda fler personer till praktiska yrken,det är mycket där framtidens makthavare finns. Tänk er hur det skulle vara om vi inte hade några som kunde laga ett trasigt vattenrör eller om inte sopbilen kom.Återkommer om detta för nu börjar ett program jag tänkte titta på.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela