Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Frivilliga

Publicerad 2006-01-10 23:13:29 i Allmänt,

Idag har varit en lång arbetsdag ca 14 timmar men mycket givande.Började dagen med att tillsammans med mina kollegor i riksdagen från länet åka en busstur med Eon (Sydkraft).Där framkom mycket tydligt att deras mål är att gräva ner så mycket kabel som är möjlig i Småland. Med detta uppfattade jag att det är endast där det är för stenigt landskap som det inte blir kabel i marken och där jobbar man med att hitta andra säkrare lösningar.
På eftermiddagen var jag tillsammans med många andra i Alvesta på länsbygderådets arrangemang 1 år efter stormen. Mycket bra med givande föreläsningar, men det som jag blev mest påverkad av var de insattser så många människor i byalag runt om i regionen gjorde då efter stormen. Vilket slit och så många vardagshjältar de borde alla få en medalj för sina insatser. Till sist så har Telia nu äntligen beslutat sig för att samarbeta med LRF:s stödgrupper för att få ordning på trasiga ledningar. Det är inte acceptabelt att det fortfarande ett år efter stormen finns de som inte har fungerande telefoni.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela