Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Att gå framåt

Publicerad 2006-01-19 15:29:53 i Allmänt,

Idag har jag tillsammans med mina partikamrater fått möjligheten att lyssna på Mark Livengood
han fick oss alla att skratta och visst känns det skönt att få skratta och glamma lite även om sånt som i grunden är lite allvarligt. Men han sa en sak som jag tycker är särskilt viktig och det är att vi alltid måste fortsätta att söka ny information/kunskap. Det finns alltid såväl gammal som ny kunskap det gäller att hitta det som kan vara det som är steget in i framtiden. Det som man trodde var rätt kunskap för 5 år sedan är inte säkert att det är det idag.Jag tror att det är endast genom att alltid vara lite nyfiken på nya saker som man känner att man följer med tiden.

Förövrigt har jag retat upp mig på Aftonbladets första sida igår,där de hade en rubrik om hur en känd numera avliden utlandssvensk (operasångerska) tvingats betala sjukvård själv i Sverige.
Det är väl inget konstigt,om man inte är med och betalar skatt till sjukvården så kan man inte få del av den.Så enkelt fungerar välfärdspolitiken. Om detta tror jag att vi mer måste samtala för välfärd till alla är ingen självklarhet.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela