Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Avstånd och politiska poänger

Publicerad 2006-02-28 08:29:16 i Allmänt,

Jag tar starkt avstånd mot de e-postmeddelande som Mats Lindström skickat till moderaternas Fredrik Reinfeldt. Det är inte korrekt att skicka e-post med uppgifter som känns kränkande till verkan partiledare eller någon annan.
Har även själv fått några e-post där jag funderat över uppsåtet och vilket parti avsändaren är ifrån.
Men när jag nu på morgonen lyssnar på nyheterna och de spekulationer som moderatledaren gör Ang nidbilder exempelvis så känns det mer som ett försök att plocka politiska poänger än att han känner sig kränkt. Jag behöver inte gilla nidbilderna men frågan är
gör aldrig de unga moderaterna några bilder på Göran Persson.

Moderaterna kommer aldrig att bli ett arbetarparti hur mycket moderatledaren än marknadsför det.
Jag undrar varför moderaterna inte använder sina egna ord om hur de vill bygga samhället, utan använder socialdemokratiska klassiska ord i retoriken.
Idag ska jag till Åseda och gymnasieskolan. Ska tala med eleverna om hur man skriver motioner.
Ikväll har S-kvinnor styrelsemöte. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela