Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Vem bär skuld !

Publicerad 2005-09-13 10:46:49 i Allmänt,

Kan inte låta bli att förundras över synen på dagens polis och deras arbete.

Två aktuella fall just nu som polisen arbetar med är ett mord i Växjö och skottlossningen mot polisstationen i Ronna .Igår när jag lyssnade på intervjuer i radio och TV så kändes det som om det var polisens fel det som hänt. När  en man blev knivmördad i Växjö borde polisen ha förutsett att det kunde ske,och visst polisen ska jobba förebyggande men allt kan inte förebyggas. När en polisstationen blir beskjuten är även det polisens eget fel. Inget om att det är inte tillåtet att ta skjuta mot polisstationer. Allt detta handlar nog mycket om trasiga människor och framförallt unga människor som av olika anledningar inte känner framtidstro.

Men låt oss då tala om det i stället för att svartmåla polisen som gör sitt arbete.Och det är min bestämda uppfattning att polisen gör ett bra jobb.Nu ska jag straxt gå till kammaren för upprop,nu startar höstens arbete i riksdagen.Jag tror det kommer att bli ett spännande riksdagsår. Carina

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2005-09-13 11:30:33

Jag håller med, fullt ut.

Postat av: Markus Fors

Publicerad 2005-09-13 18:54:48

Jag skulle vilja maila dig. Har du lust att skicka din e-mail till mig /Markus [email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela