Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Lite av varje

Publicerad 2005-09-29 11:03:25 i Allmänt,


Idag starar skördefesten på Öland (tyvärr kan jag inte vara där idag, det är bara motionsskrivande som gäller) Det är en helt fantastisk grej ur regionalt tillväxtperspektiv. Att åka runt under konstnatten(fredag kväll) i mörkret och se alla dessa marschaller (hur man nu stavar till det )lysa upp överallt där det är öppet är så vackert men det ger en sån speciell känsla. Att ta till vara på den lokalt producerade maten tycker jag är viktigt och det bör utvecklas mera. Vad vi äter och stoppar i oss har stor betydelse för hur vi mår (och väger) och jag är helt övertygad om att om vi äter mer mat som inte är så fabricerat så mår vi bättre. Om sedan inte maten har åkt halva jordklotet runt så är det bra även för miljön. Jag tycker det är bra med såväl expert som import men vissa produkter i matväg som potatis t ex tycker jag vi kan köpa i enbart närområdet. Och de Öländska som växt i sandblandad jord är bäst. Det blev mycket Öland idag men det är väl för jag ser fram emot ledigheten i helgen och min favorit Ö. Förresten vet ni att det är bara på Öland man producerar Bruna bönor idag.
Till de bloggare som har frågor
Vad gäller min e-postadress gå in på riksdagens hemsida och sök under ledamöter på A som i Adolfsson. Vad gäller om 13 åringar vill ha sex med 25 -åringar nej jag tror inte någon 13-åring vill det på riktigt.
Vad unga flickor funderar över är inte samma sak som att de vill genomföra det. Lite av varje mitt i allt motionerande. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela