Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Stimmar omkring

Publicerad 2005-10-06 15:31:59 i Allmänt,

Igår orkade jag faktiskt inte skriva på bloggen. Hade huvudvärk och kände mig allmänt hängig, men har nu kurerat mig lite så det känns bättre. Håller på med tusen saker på en gång(som vanligt) Planerar allsång på måndag kväll,gör pressmeddelande på motioner förbereder morgondagens hälsolyft samtidigt som jag funderar över måndagens möten med elever,lärare  och företagare. Känns lite som om jag stimmar omkring just nu med hopp om landning i helgen. Igår läste jag i lokaltidningen om en kvinna som hade ett litet företag med mat endast för vegetarianer. Hon funderade över sina möjligheter till att få alkoholrättigheter vilket verkade vara ett problem utifrån att hon inte uppfyllde kraven på storkökutrustning. Det fick mig att kolla upp lite runt detta och kravet är allsidig matlagning, vilket jag tycker vegitariska rätter kan vara så jag funderar nu över om det skiljer mellan olika kommuner hur man tillämpar lagstiftningen.
Det är självklart att det ska vara tydligt i lagstiftningen och småföretag får inte komma i kläm samtidigt vill vi inte att matställen/serveringar  med allt för enkel matlagning som enbart baugetter (är osäker på stavningen) eller enbart sallader ska få servera alkohol. Det handlar om olika förutsättningar och någonstans måste gränsen gå,där har vi som politiker ett ansvar. Men kanske jag gör en fråga på detta till ministern. Nu ska jag straxt åka till Växjö och träffa kommunal. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela