Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Mobbning

Publicerad 2005-10-03 08:28:25 i Allmänt,

Idag har jag inga särskilda funderingar vilket är ovanligt. Har väl förbrukat så mycket energi på motionsskrivandet så tankarna behöver vila lite. Eller så är det för att jag läser en spännande deckare
"den du inte s e r" av Marie Jungstedt är i slutet och längtar efter upplösningen funderar faktist på om jag ska försöka hinna läsa lite när jag fikar. Det som är intressant med boken är vad som kan hända med en människa som blir mobbad och förutmjukad. Vilket i sin tur visar på vikten av att vuxna alltid måste fundera över vad som har hänt ett barn/ungdom som blir tyst och mer drar sig undan på sitt rum osv. Skolan måste bli bättre på att uppmärksamma detta det hjälper inte med bra planer det är bara med aktiv handling man kan möta mobbningsproblemen. Och det finns allt för mycket runt om i våra skolor men även på våra arbetsplatser. Det finns allt för många som varje dag mår dåligt på grund av hur andra uppför sig mot dem. Detta handlar om svårlösta saker men vi får inte blunda. Förövrigt idag ska jag jobba hemifrån och ha styrelsemöte i Uppvidinge hus och Arbetarekommunen. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela