Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Intensivt

Publicerad 2005-10-26 20:51:33 i Allmänt,

Idag har det varit full rusch. Haft besök från Metall avd 74 i Växjö coh två praktikanter från Skog- och Träfacket. Lärorikt med besök och olika frågor som dyker upp. En viktig fråga vi talade om var valet och hur når vi soffliggarna ? Personligen tror jag att det är endast genom samtal mellan mäniskor som det är möjligt och då främst genom att tala om att varje röst är betydelsefull. Att din rsöt spelar roll och att rösträtten inte är någon självklarhet utan något vi alltid måste slå vakt om.
Förövrigt har jag idag varit på första lektionen inför jägarexamen,lärorikt på många sätt inte minst alla speciella ord som används som jag som är dotter till en jägare aldrig hört innan. Nu denna sena arbetstimma börjar jag bli hungrig och tänker gå hem.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela