Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Upp och ned !

Publicerad 2005-11-13 21:36:53 i Allmänt,

I helgen har familjen varit i vårt sommarhus och gått långa promenader. Visst är det otroligt när man under en promenad 12 november kan se massor med tusenskönor,flertalet blommande maskrosor,klöverblommor och någon liten lila växt jag inte vet namnet på. Våra rosor blommar lika fint nu som i september, inte lätt då att göra i ordning inför vintern. Under flera årtusenden har temperaturen förändrats man kan inte låta bli och fundera över det som sker nu. hur mycket är alla de utsläpp vi människor gör och ur mycket är naturen själv som förändringar,inte lätt att veta och forskarna är inte helt överens de heller. När jag tänker på senaste årets olika katastrofväder kan inte jag låta bli att fundera över om det var såhär i världen när Noa byggde sin ark.
Förövrigt börjar jag sakta få kolla på läget vad gäller kalendern,nått möte kommer jag säkert att missa men jag har fått god hjälp av många att minnas vad jag hade inbokat.
I morgon måndag ska jag uppvakta Visslanda kvinnoklubb som har 70 års jubileum. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela