Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Arbetsplatsbesök

Publicerad 2005-11-22 20:39:45 i Allmänt,

Ibland vet jag inte riktigt vart tiden tar vägen , bara att den går fort. Har inte hunnit med bloggen på ett par dagar.Igår var jag på olika uppdrag från 06.45 till ca 22.00. Ett av dem var ett arbetsplatsbesök på förskolan. Jag fick möjlighet att äta lunch med barnen. Att sitta med tillsammans med 4 och 5 åringar och höra deras olika synpunkter på livet är oerhört givande,och tänk vad nyfikna de är på allt och vetgiriga.
Ställer alla möjliga frågor och man lär sig mycket av dem men också om sig själv. Det gäller att hitta rätt ord när man ska svar på deras frågor. När jag åkte därifrån tänkte jag att de har ett fantastiskt jobb de som jobbar på förskolan. tänk att få umgås med barn och vara lite barnslig hela dagen.
På kvällen hade vår Arbetarekommun representantskap diskuterade 2006 års budget för kommunen som innehåller mycket tuffa sparkrav,som dessvärre är ett måste om kommun ska komma i balans. Men det är inte lätt att göra besparingar efter tidigare flera tidigare neddragningar inte konstigt att en del har svårt att känna glädje för sitt uppdrag som förtroendevald. Själv blev jag vald till Arbetarekommunens ordförande av ett enigt representantskap. Ska bli kul att få möjlighet att utveckla Arbetarekommunen. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela