Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Är lite stressad just nu

Publicerad 2005-05-24 17:43:52 i Allmänt,

Känns just nu som om tiden går allt för fort. Kalle och jag tog sovmorgon idag tyckte vi hade förtjänat det. Sen uträttade jag lite privata ärende som bank och hårklippning osv.

Har sedan gjort posten och planerat upp kvällens Arbetarekommunsmöte och nu är klockan

redan 17.00. Vad är då mina erfarenheter från förbundsmötet undrar ni kanske  ?

Både bra och dåliga jag börjar med de som jag inte tyckte var bra och det var två saker

Dels att jag lämnade två reservationer den om föräldraförsäkring hade jag räknad med

Men inte att förbundsmötet utan förvarning och förankring ute i klubbarna fattade beslut om att S-kvinnor är emot en skattesänkning av alkohol. Det andra som inte känns bra var att vi kom i tidsnöd och drog över tiden en del ombud var tvungna att lämna innan alla motioner var

behandlade känns lite trist ur demokrati synpunkt, men nu slut på gnället

Visst var det härligt med så många laddade klubbister med många olika åsikter från norr till söder några av dem var på förbundsmöte för första gången och även i talarstolen.

Det känns bra att vi nu tydligt markerat om rätten till heltid och att partiordförande delade S-kvinnors uppfattning. Det känns också bra att vi markerat att vi inte vill ha ett allt mer sexistiskt samhället. Om någon undrar varför jag inte skrivit något sista dygnet så beror det på att det händer för mycket just nu. Alltifrån att representantskapet beslutat att mina partikamrater ska ställa sin platser tillförfogande till planeringen av tal till Kapstaden. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela