Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Att känna sig behövd

Publicerad 2005-06-21 23:03:13 i Allmänt,

Idag har jag varit på arbetsplatsbesök på SAMHALL .Det var bra och lärorikt på många olika sätt.Delvis för informationen om det nya arbetsättet som alla verkade nöjda med, såväl facket som arbetsgivaren.Men också om människosyn och hur man kan få människor att växa.Att se en människa arbeta med liv och lust och få del av historien bakom ,där ingen från början trodde  att det gick att nå någon utveckling.Att se och höra sambandet med att känna sig behövd , efterfrågad och stöd till utveckling stärker min tro på att alla kan om man bara får en chans.Carina

Kommentarer

Postat av: Monika Hammarström

Publicerad 2005-06-22 13:19:53

Hej Carina
Nu har jag varit inne och läst en del inlägg, hur har du bara tid !
Jag tycker att det är bra att lyfta fram att alla kan göra en insats i samhället och känna sig behövda, det är så viktigt att ha något att göra. Även om man i botten har ett arbetshinder av någon form så betyder inte det att man inte kan göra någonting. Jag tror inte att någon blir friskare av att vara hemma, snarare tvärt om. Att komma ut och arbeta ger stimulans och ökat självförtroende och med det ökad livskvalité. Själv är jag tacksam för de möjligheter jag fått.
Ha det så bra i sommarvärmen och vi ses och hörs.
Monika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela