Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Väder och tankar

Publicerad 2005-07-26 11:29:06 i Allmänt,

Hej alla läsare av min blogg! hoppas ni har det skönt i sommarvärmen,det har jag haft även om det regnat sista veckan,vilket jag inte gillar.Jag föredrar solsken och då även när det är så varmt så man måste gå ut med hunden Kalle redan runt 06.30 på morgonen för att vi ska orka gå en rask promenad. Rätt kul, han har egen uppfattning om det mesta och en är att han bara ska gå i skuggan när det är riktigt varmt. Vilket inte är alldeles enkelt , men han står där med tassarna i marken och vägrar gå. Att vara på Gotland under Almedalsveckan var riktigt kul tyckte jag som var där för första gången. Massor av politiker men också andra männsikor från olika intressegrupper som t.ex LO och Svenskt näringsliv. Detta  skapar en fantastisk mötesplats mellan männsiskor som vill vara med och påverka framtiden. Det fanns massor med seminarier att besöka och var inte lätt att välja vilka man skulle gå på.Jag valde att gå på seminarier som handlade om småföretag, glesbygd , mat och måltid vilka vara lärorika vart och ett på sitt sätt och ändå hänger de ihop som jag ser det. För övrigt var jag och besökte ex antal småföretagare  som bedriver handel i Visby vilket är roligt dels att det fortfarande finns småbutiker som har  sitt eget sortiment och till och med med svensk kläddesign. Det är också kul med de Gotländska matproducenterna och hur man jobbar med att utveckla sina produkter.Jag hoppas att vi i framtiden kan bli bättre på att ta till vara lokalt producerade produkter oavsett om det gäller mat eller andra varor. Delvis för att vi behöver fler småföretagare men också för konkurrensen mot de stora multinationella företagen, vi behöver ha mångfald.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela