Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

På gång

Publicerad 2005-07-01 13:25:12 i Allmänt,

Fredag eftermiddag känns skönt, tänker straxt ta helgledigt. Efter att under förmiddagen gått igenom veckans post (det tog faktiskt omkring två timmar) och därutöver e-post och lite vanliga vardagliga ting som tvätt känns det skönt att nästa fredag börjar semestern.

Då ska jag bara lata mig. Under veckan har jag varit i Grythyttan och Hällefors och fått ta del av deras arbete med jobben och framtiden. Kändes som nytänkande och måltidens hus är värt ett besök. Har också haft två styrelsemöten på det ene beslutade vi om att gå från bergvärme till fjärrvärme och det andra om en gemensam kommunikationscentral för Polisen i Kronoberg, Kalmar och Blekinge. Kronoberg var först ut vi får se hur polisstyrelserna i de andra länen ställer sig. Sen har jag gjort allsångspremiär i Älghult det kändes underbart kul att få vara med där. Jag tror jag klarade att hålla tonen så jag hoppas på att få förfrågan igen i framtiden. Nästa vecka ska jag som så många andra till Visby.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela