Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Gamla god ting

Publicerad 2005-07-04 14:47:55 i Allmänt,

Se på mig

I lördags var jag i Ronneby på Nostalgia Festival och tittade på en massa gamla fina bilar.Det var också Concours de Charme på scenen(undrar varför man inte kan ha ett svenskt namn på denna föreställning) Det var intressant och se alla gamla fina uppputsade bilar och höra dess historia. Det var också kul med de tidsenliga kläderna som bilägarna hade klätt sig i. Många av oss som var där tyckte nog att det var intressant och lärorikt med all fakta och kunskap om de gamla bilarna. Vilket har fått mig att fundera över varför tycker vi det är intressant med gammal kunskap om materiella ting som bilar men inte från åldrande människor? Ibland känner jag att vi i Norden är allt för dåliga på att ta tillvara äldre människors erfarenhet.Kanske vi mer skulle sitta ned tillsammans alla generationer och samtala oftare, jag tror vi har mycket att lära varandra. Imorgon åker jag till Almedalen och sedan tar jag semester, så då blir det inte mycket B-loggande om det inte regnar förstås. Förövrigt så tyckte jag att Jaguarbilarna från 1970-talet var bäst rätt som jag gärna vill ha en sån och fräckast var en röd Ferrari. Carina



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela