Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Tiden går

Publicerad 2005-12-21 21:57:53 i Allmänt,

Idag vet jag inte vart tiden har tagit vägen, för allt har gått i ett kör.
Allt från julkaffe med personalen på AK och LO till jultal hos min arbetsgivare.
Det kändes skönt att stå där som en bland 400 i det som är en vanliga vardagsarbetsplats.
Platschefen talade om framtiden alltså nästa år och det blir mycket jobb då också
och det känns säkert skönt för en del utifrån trygghet med att ha ett jobb att gå till, men en del
tyckte säkert att det blir slitsamt för de har jobbat hårt och behöver nu sin julledighet.
En sak jag funderade över var när talet handlade om logostikcentrat,alltså det som i dagligt tal kallas utlastningen om majoriteten av anställda kände igen sig då, jag är inte så säker ibland tror jag att det är bra vi använder de gamla invanda begreppen.
Har även hunnit med att handla nästa alla julklappar och hälsat på några anhöriga som vi inte ska fira jul med. Var av en köpt en alldeles bedårande hundvalp.Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela