Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Hongkong

Publicerad 2005-12-09 15:12:54 i Allmänt,

Idag har jag haft fullt upp med att fixa allt administrativt som jag behöver göra innan jag reser till Hongkong på WTO förhandlingar.Det finns mycket tankar just nu i huvudet om fattiga länders möjlighet till förbättring.
Det finns en del kritiska röster i samhället vad gäller WTO och det ska man nog ha men samtidigt så är det viktigt att det finns regler för handel. Om vi inte har det så är det de multinationella företagen som helt skulle styra marknaden och det är offtast män som äger och styr dem så i det perspektivet tycker jag WTO är bra.Det alla vi medlemsländer försöker göra är att skapa en mer rättvis värld.
Under veckan i Hongkong är det inte säkert jag har möjlighet att skriva på bloggen. Carina

Kommentarer

Postat av: Thomas Arvidsson

Publicerad 2005-12-09 16:46:10

Vad skall du gora i Honkong Carina ar de kompetent att åka dit eller ar det bara en nojesresa for det ar ju vi skattebetalare som får stå for utgiffterna och dom ar många från er Sossar ni ar dom som startar flest myndigheter for att hålla koll på oss medborgare undrar vad du flyger 1 klass formodligen Jag hoppas att ni åker i nasta val så vi slipper er katastofala politik eller att hjalpa Svenskar utomlands som efter Tsunamin erant mångåriga myglande for att sitta kvar vid makten så lange som mojligt for nu kommer ju alla VALFLASKEN fram ur gaderoberna alltid samma senario från Sossepacket dar det feta svinet staller och styr som han vill det ar det som kallas for demokrati och ingen vill ta ansvar for handlingsforlamningen efter Tsunamin dom som ar ansvariga borde avgå det kraver det Svenska folket men det bryr sig inte dom maktgalna idioterna om precis som i forna Oststaterna hoppas Svenska folket ger dom fri lejd ut ur landet så vi slipper se dom mera?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela