Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Valfrågor ?

Publicerad 2005-08-30 08:23:33 i Allmänt,

Igår var jag och en moderat riksdagsledamot här från länet med i lokalradion. Syftet var att lyssnarna skulle ringa in om vilka frågor de tyckte var viktigast inför valet 2006.

Det handlade om vattenkraft, bensinskatt , förtidspensionärers möjlighet att komma tillbaka till arbete samt våra socialförsäkringssystems ersättningsnivå. Intressant inget om jobben eller sjukvården som jag kanske tror är två av de stora frågorna inför framtiden. Inte heller något om poliser vilket moderaten trodde skulle komma frågor om. En av framtidens frågor är sockerkvoter, det ska jag nu åka till Öland och få information om av betodlare. Det ska bli intressant. För några månader sedan var jag i Mocambique och Zambia och träffade sockerodlare och de var också oroliga för sin framtid av samma anledning. Det produceras för mycket socker i världen ,något måste göras. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela