Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

På resande fot

Publicerad 2005-08-13 12:23:13 i Allmänt,

Om en stund ska jag åka till Malmö för övernattning inför avresan till Wales. Där ska jag under veckan förhoppningsvis lära mig mer engelska. Även om det just nu känns så där att ge sig iväg så ser jag fram emot att utveckla mina dåliga språkkunskaper. Det är ett handikapp att inte vara språkbegåvad och man känner sig mindre värd i möte med andra människor som jag tycker alla kan "jättebra" engelska.

Ibland tänker jag att det är lite lärorikt också att inte förstå och hänga med under ett helt samtal. Det är så många människor från andra länder har det i sin vardag i Sverige. Därför är det viktigt hur nyheter förmedlas i media och också hur fort man talar. Även människor med handikapp som nedsatt hörsel kan ha svårt att hänga med om man talar fort och otydligt. Att kunna språket i det land man lever i är det viktigaste redskapet frihet och gemenskap. Återkommer 22 augusti. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela