Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Fördelning

Publicerad 2005-08-02 10:37:45 i Allmänt,

Tänk vad tiden går snabbt, redan augusti och semestern nästan slut. För min del börjar jag nu lite sakta att arbeta med inläsning och lite annat administrativt som alltid behövs göras.Kommer också att skriva lite oftare på bloggen men dock inte varje dag än. Igår kom det en utredning om ensamma föräldrar ekonomiska situation som föreslog att ett avdrag skulle få göras i deklarationen för att skapa bättre fördelning av de ekonomiska resurserna.

Det är ett bra förslag, att vara ensamstående mamma är tufft på flera sätt, delvis för att du ska göra allt själv dygnets alla timmar men också ur det ekonomiska perspektivet. Jag ska läsa utredning och göra vad jag kan i denna fråga. Carina

Kommentarer

Postat av: Kjell Sjöström

Publicerad 2005-08-03 07:35:33

När Du ändå är i ett uppstartsskede kan Du väl titta på min syn på statsskulden och se om Du hittar något fel i siffrorna eller sättet att tänka.
vördsamt / KAS

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela