Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Besök på arbetsplatser

Publicerad 2005-08-31 08:49:03 i Allmänt,

CAE sol

Det var en givande dag på Öland med betodlarna. En av frågorna var om vi kan producera mer Ettanol och det är klart vi kan om marknaden efterfrågar ,men vill marknaden ha mer ? Jag vet inte men frågan är om vi politiskt ska använda vårt styrmedel skatter vad gäller drivmedel mera ? Funderar också över alla fordon som använder disel idag inte minst på våra gårdar ,skulle de kunna använda etanol i stället ?
Idag ska jag på tre arbetsplatsbesök i Lessebo kommun ska bli spännande är tre helt olika företag.
Förövrigt glädjer jag mig över den överenskommelse LO gjort med Svenskt näringsliv om vad som ska gälla för  utländska företag med tillfälligverksamhet i Sverige. Det känns som ett steg i rätt riktning och ingen ska behöva bli utnyttjad i vårt land. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela