Carina

Några tankar från en riksdagsledamot

Rödstrumpan igen

Publicerad 2005-04-25 08:16:30 i Allmänt,

Rödstrumpan igen

Ibland kan man reta upp sig redan på morgonen,det har jag gjort idag och då på att det är mannen som är norm i samhället och hela tiden ser vi det i alla samanhang, nu idag på morgonen så är det idrottsresulatat i morgontidningen (smålandsposten) som retat mig. Jag sökte efter hur det gått för Öster:s damlag som jag visste hade premiärspelat i helgen. I B-delen där sporten är så börjar det med Trav från Tingsryd och det är väl ok för travbanan i Tingsryd är viktig för hela länet tre sidor med mest män på bilderna. Sid 4 och 5 Öster:s herrlag  som faktiskt vann ca 1½ sida kombinerat med Nationella resultat.Sid 6 och 7 Hocky och mer herrfotboll ut ett länsperspektiv,sen äntligen på sidan 8 hittar jag resultatet, en liten smal spalt bredvid ett stort repotage om herrfotboll med bild. Känner en viss ilska att i värdlens mest jämställda land är det fortfarande herridrott som räknas och damerna får små spalter med inte ens en bild. Kvinnor måste få mer utrymme i samhället, kvinnor måste få möjlighet att synas, kvinnor och mäns olika aktiviteter måste ha samma värdegrund/norm och jag känner att vi fortfarande har en lång väg dit.Återkommer senare under dagen med refektioner om LO:s årskonferens för nu måste jag ila iväg till Alvesta på arbetsplatsbesök. Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Född i arbetarklassen och fått chansen att vara med och påverka framtiden. Politik är att vilja men också makt

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela